درمان خانگی برای کاهش عفونت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر علائم عفونت دندان را تجربه می ‌کنید، تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه نکرده ‌اید، می ‌توانید برخی اقدامات خانگی برای کاهش عفونت و درد را انجام دهید.

شستشو با آب نمک ولرم

شستشو با آب نمک یک روش جهانی برای کاهش درد لثه است و همچنین یکی از ساده ‌ترین داروها در حوزه دندانپزشکی محسوب می ‌شود. آب نمک، به عنوان یک آنتی ‌بیوتیک برای درمان عفونت لثه عمل کرده و نه تنها منشاء درد را مورد هدف قرار می ‌دهد، بلکه به کاهش درد و پیشرفت بیماری نیز کمک می ‌نماید.

بنابراین، در صورتی که با عفونت دهان یا تورم شدید لثه مواجه شدید، توصیه می ‌شود نمک را با آب گرم مخلوط کرده و از آن استفاده نمایید. این عمل، علاوه بر از بین بردن برخی باکتری ‌ها، به تجزیه آبسه ‌ها و از بین بردن چرک ‌های اضافی در اطراف دندان کمک خواهد کرد.

استفاده از روغن ‌های گیاهی

روغن ‌ها از گذشته به عنوان آنتی ‌بیوتیک‌ های طبیعی برای درمان عفونت ‌های دندان مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. این روغن ‌ها، به دلیل فرآیند فرآوری از گیاهان و ماهیت طبیعی خود، خصوصیاتی آنتی ‌باکتریال و درمانی دارند و با کاهش درد به بهبودی بیمار کمک می کنند. بنابراین، در هنگام تحقیق در مورد چگونگی درمان بیماری لثه، بهتر است روغن ‌های زیر را امتحان کنید.

  • روغن بادرنجبویه
  • روغن گل میخک
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن درخت چای
  • روغن پونه کوهی

برای استفاده، چند قطره از هر روغن را روی پنبه قرار داده و سپس آن را روی دندان عفونی قرار دهید.

دمنوش گیاهی

اگر قصد دارید از لثه ‌های متورم و دیگر بیماری ‌های دهانی خلاص شوید، دمنوش ‌های گیاهی یکی از روش‌ های آزموده برای درمان مشکلات دهانی می ‌باشند. گیاهانی همچون شنبلیله و نعنا از جمله گزینه ‌های موثر و سلامت ‌محور برای تهیه دمنوش هستند. زیرا به کاهش علائم عفونت دندان کمک کرده و همچنین دارای خواص آنتی ‌بیوتیکی برای تقویت سیستم ایمنی می ‌باشند. این گیاهان به سهولت در داروخانه‌ ها یافت می‌ شوند و قابل استفاده هستند.

بهترین قرص های چرک خشک کن

آزیترومایسین خوراکی، کلیندامایسین خوراکی و سفالکسین خوراکی از جمله بهترین قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان هستند. اگر عفونت لثه شدید باشد ممکن است نیاز باشد از آنتی بیوتیک های قوی تری استفاده کنید که توسط دندانپزشک تجویز می ‌شود. در برخی موارد برای درمان بیماری‌ های پریودنتال نیز از آنتی بیوتیک استفاده می‌ کنند.

جرمگیری و درمان ریشه نیز از جمله درمان‌ های مناسب برای از بین بردن عفونت یا آبسه دندان هستند. مترونیدازول هم گاهی با آنتی بیوتیک ‌های خانواده پنی سیلین برای بیماران توصیه می ‌شود. در این مورد انواع بیشتری از باکتری ‌ها از بین می‌ روند. اگر به پنی سیلین‌ حساسیت داشته باشید، ممکن است از داروهای کلیندامایسین یا آزیترومایسین به عنوان چرک خشک کن قوی برای شما تجویز کنند.

 

منبع: smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: